Wydarzenie odbyło się 11 stycznia 2024 roku w Pułtusku, a organizatorem była Publiczna Szkołą Podstawowa Nr 4 im. Ireny Szewińskiej.
Podczas wydarzenia uczestnicy zarówno stacjonarni i online mieli okazję wysłuchać sesji tematycznych, na temat projektu i jego rezultatów, a w tym "Przewodnika dla Klasy Przyszłości”. Gości konferencji pt: ”Jak nauczać w Klasie Przyszłości” powitali Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej nr 4 im. Ireny Szewińskiej w Pułtusku, Burmistrz Miasta i Gminy Pułtusk oraz koordynator projektu Monika Jaworska.
Na wstępie koordynator projektu przedstawiła założenia i rezultaty projektu FCL. Następnie uczestnicy konferencji mieli okazję wysłuchać wystąpień online partnerów Projektu na temat wykorzystania nowoczesnych technologii, efektywnego uczenia w Klasie Przyszłości, a także znaczenia cyfryzacji w edukacji.
Kluczowym rezultatem projektu jest “Przewodnik dla Klas Przyszłości”, który został przybliżony uczestnikom konferencji przez koordynatora projektu.
“Rozwijanie kompetencji kluczowych w szkole przyszłości” to kolejna sesja, którą omówił Marcin Paśnikowski - ekspert w dziedzinie projektów edukacyjnych w ramach programu Erasmus+, twórca materiałów edukacyjnych oraz pomocy dydaktycznych, nauczyciel języka angielskiego i informatyki w Szkole Podstawowej nr 5 w Świdniku. Jednym z punktów konferencji było wystąpienie Pani Beaty Hejne - prelegentki międzynarodowego szkolenia pt. “Gamification in Education”. Fascynatki gamifikacji w edukacji, uczestniczki wielu kursów i szkoleń o tematyce cyfryzacji z wykorzystaniem AI w edukacji pt: ”Innowacyjne nauczanie w Klasie Przyszłości. Rola nauczyciela a rola ucznia“. Prezentacje dostarczyły wartościowych informacji i inspiracji związanych z programem Erasmus+ oraz realizacją projektu FCL.
Ciekawym elementem oceniającym wiedzę o projekcie był Quiz Kahoot. Konferencja zakończyła się dyskusją na temat nauczania w Klasie Przyszłości. Uczestnicy konferencji dowiedzieli się więcej o innowacjach w edukacji i nowych możliwościach rozwoju w obszarze kształcenia cyfrowego.