Erasmus w PSP4 w Pułtusku Erasmus w PSP4 w Pułtusku
  • Home
  • Projekty
    • Przyszłość zaczyna się dziś
    • Przygoda z teatrem - drama...
      • Informacje
      • Plakaty
      • Scenariusze lekcji
      • Scenariusze ćwiczeń
    • FCL- Future Classrooms` Leadership
      • Informacje
      • Media o nas
      • O projekcie
      • Scenariusze lekcji
      • Rekrutacja
    • Far beyond the barriers (Daleko poza barierami)
      • Informacje
  • Galeria
    • Far beyond the barriers
    • Future Classrooms' Leadership
    • Przyszłość zaczyna się dziś
    • Przygoda z teatrem - drama...
  • Strona PSP 4
Featured

Druga  Konferencja Upowszechniająca Rezultaty Projektu FCL - Future Classrooms`Leadership!!!

 

Wydarzenie odbyło się 11 stycznia 2024 roku w Pułtusku, a organizatorem była Publiczna Szkołą Podstawowa Nr 4 im. Ireny Szewińskiej. 

Podczas wydarzenia uczestnicy zarówno stacjonarni i online  mieli okazję wysłuchać sesji tematycznych, na temat projektu i  jego rezultatów, a w tym "Przewodnika dla Klasy Przyszłości”. Gości konferencji pt: ”Jak nauczać w Klasie Przyszłości” powitali Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej nr 4 im. Ireny Szewińskiej w Pułtusku, Burmistrz Miasta i Gminy Pułtusk oraz koordynator projektu Monika Jaworska. 

Na wstępie koordynator projektu przedstawiła założenia i rezultaty projektu FCL. Następnie uczestnicy konferencji mieli okazję wysłuchać wystąpień online partnerów Projektu na temat wykorzystania  nowoczesnych technologii, efektywnego uczenia w Klasie Przyszłości, a także znaczenia cyfryzacji w edukacji.

Kluczowym rezultatem projektu jest “Przewodnik dla Klas Przyszłości”, który został przybliżony uczestnikom konferencji przez koordynatora projektu. 

“Rozwijanie kompetencji kluczowych w szkole przyszłości” to kolejna sesja, którą omówił  Marcin Paśnikowski - ekspert w dziedzinie projektów edukacyjnych w ramach programu Erasmus+, twórca materiałów edukacyjnych oraz pomocy dydaktycznych, nauczyciel języka angielskiego i informatyki w Szkole Podstawowej nr 5 w Świdniku. Jednym z punktów konferencji było wystąpienie Pani Beaty Hejne - prelegentki międzynarodowego szkolenia pt. “Gamification in Education”. Fascynatki gamifikacji w edukacji, uczestniczki wielu kursów i szkoleń o tematyce cyfryzacji z wykorzystaniem AI w edukacji pt: ”Innowacyjne nauczanie w Klasie Przyszłości. Rola nauczyciela a rola ucznia“.  Prezentacje dostarczyły wartościowych informacji i inspiracji związanych z programem Erasmus+ oraz realizacją projektu FCL.

Ciekawym elementem oceniającym wiedzę o projekcie był Quiz Kahoot. Konferencja zakończyła się dyskusją na temat nauczania w Klasie Przyszłości. Uczestnicy konferencji dowiedzieli się więcej o innowacjach w edukacji i nowych możliwościach rozwoju w obszarze kształcenia cyfrowego.

Featured

Wykorzystanie sportu w edukacji włączającej - międzynarodowe szkolenie w Ankarze

W dniach 6–10 grudnia w stolicy Turcji odbyło się międzynarodowe szkolenie nauczycieli Publicznej Szkoły Podstawowej nr 4 w Pułtusku, partnerów Genc Girisim z Turcji (Ankara), Asociatia Edulifelong z Rumunii oraz Sayeg Derneği z Turcji (Stambuł) w ramach Projektu "Far Beyond the Barriers", finansowanego ze środków Unii Europejskiej pozyskanych z Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie w ramach Programu Erasmus+ KA220 pod nazwą "Wykorzystanie sportu jako narzędzia w edukacji włączającej". Gospodarzem tego wydarzenia było stowarzyszenie Young Initiative Education, Youth and Sports Club Association-GENÇ Girişim z Ankary, wspierane przez wolontariuszy z Niemiec, Włoch, Francji i Polski.

Głównym celem szkolenia było podniesienie świadomości roli sportu w edukacji włączającej, podkreślenie korzyści z regularnej aktywności fizycznej oraz uwydatnienie kluczowej roli, jaką sport odgrywa w integracji społecznej, kształtowaniu osobowości oraz rozwijaniu umiejętności społecznych.

Spotkanie rozpoczęło się od powitania uczestników, aktywności typu warm-up i przedstawienia programu szkolenia. Pierwszego dnia uczestnicy skoncentrowali się na zaletach uprawiania sportu dla zdrowia, rekreacji, korzyści społecznych i rywalizacji. W ramach warsztatów "Become a Multi Skills Coach" (“Zostań trenerem wieloumiejętnościowym”) uczestnicy brali udział w praktycznych aktywnościach, obejmujących gry integracyjne i wymagające ćwiczenia zespołowe z wykorzystaniem kija helowego. Te doświadczenia umożliwiły uczestnikom zrozumienie roli pracy zespołowej, komunikacji, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji w kontekście sportu.

Kolejny dzień szkolenia rozpoczęły warsztaty pt. “ Sport dla integracji społecznej” oraz prezentacja zdrowotnych korzyści psychicznych sportu dla dzieci i dorosłych.  Kreatywne ćwiczenie, w którym grupy projektowe opisywały sport jednym słowem, ukazało niezwykły wpływ sportu na nasze życie i społeczności. Kolejnym punktem programu była wizyta w lokalnej szkole podstawowej, gdzie uczestnicy mogli zaobserwować pozytywny wpływ aktywności sportowej na edukację włączającą.

Trzeci dzień skupił się na intensywnej nauce i współpracy w sercu Ankary, obejmując warsztaty budowania umiejętności przywódczych, ankietowanie przechodniów na temat zainteresowań sportowych oraz udział w zajęciach sportowych z instruktorem, takich jak nauka gry w tenisa ziemnego. Uczestnicy osobiście doświadczyli korzyści i roli sportu w integracji grupy, przełamywaniu barier oraz kształtowaniu umiejętności społecznych.

Czwarty dzień skoncentrował się na inkluzji sportowej i świadomości niepełnosprawności, dostarczając cennych narzędzi do budowy bardziej inkluzyjnej społeczności. Aktywizujące ćwiczenie "Znajdź Swoich Rówieśników" łączyła osoby o podobnych poglądach, tworząc społeczność pasjonatów inkluzywności i sportu. Dzień zakończył się eksploracją bogatej historii i kultury Ankary, od majestatycznego mauzoleum Anıtkabir, poprzez historyczny Zamek Ankary, po fascynujące Muzeum Cywilizacji Anatolijskiej.

Ostatni dzień był poświęcony dyskusji na temat dziesięciu korzyści płynących ze sportu dla wszystkich grup wiekowych. Refleksje nad warsztatami i podsumowanie całego szkolenia zwieńczyło wręczenie certyfikatów uczestnikom. Cykl merytorycznych warsztatów oraz aktywne uczestnictwo w przygotowanych aktywnościach ukazały nam, jak potężnym narzędziem jest sport, który nie tylko promuje zdrowie fizyczne, ale także wspiera rozwój społeczny, emocjonalny i poznawczy oraz odgrywa kluczową rolę w tworzeniu inkluzywnego i wspierającego środowiska.

 

Featured

Międzynarodowe spotkanie w Turcji

Ostatnie Międzynarodowe Spotkanie Projektu Future Classrooms Leadership!!!

 Gospodarzem tego spotkania był Tokat Milli Piyango İhya Balak Fen Lisesi!

Pierwszy dzień spotkania rozpoczął się od serdecznego powitania przez gospodarza oraz ćwiczeń integrujących uczestników.

Po przybyciu do szkoły uczestnicy wysłuchali  fascynującego koncertu w wykonaniu uczniów tej szkoły. Następnie została nam zaprezentowana  aplikacja do nauki języka angielskiego opracowana przez zdolnego ucznia i jego nauczyciela.

Wartościowym doświadczeniem było wzięcie udziału w warsztatach w Liceum Zawodowym Tokat Yesilirmak na temat rozwoju gier wideo i technologii VR! To było naprawdę niesamowite widzieć innowacje, które dzieją się na naszych oczach!

Wieczorem zwiedzaliśmy zabytki Tokatu i podziwialiśmy piękny meczet.

Kolejny dzień spotkania był wypełniony wnikliwymi dyskusjami na temat wszystkich działań projektowych mających na celu przygotowanie raportu końcowego. Asociatia Edulifelong podzieliła się postępami w realizacji Planu Zrównoważonego Rozwoju i Upowszechniania. Inspirującym doświadczeniem był fakt podsumowania działań, które tworzą solidne podstawy dla trwałego wpływu projektu na kształt edukacji cyfrowej. Następnie koordynator zespołu projektowego z Turcji przedstawił Plan Wydarzenia Upowszechniającego Rezultaty Projektu w dniu 13  grudnia. Ponadto Unsal Saper, nauczycielka ELT i członkini zespołu ds. rozwoju treści w Turkiye eTwinning NSS, przedstawiła podejście FCL w edukacji i kluczową rolę nauczycieli w klasach przyszłości. Była to cenna sesja dla wszystkich nauczycieli! Mieliśmy również okazję zwiedzić piękną dzielnicę Zile i odwiedzić jaskinię Ballıca.

Featured

Far Beyond the Barriers na Piątym Międzynarodowym Forum Innowacji Pedagogicznych!!!


Z radością informujemy, że w dniu 15.11.2023r nasz projekt miał swój wkład w przebieg Piątego Międzynarodowego Forum Innowacji Pedagogicznych. Dzięki niesamowitemu wsparciu naszych prelegentów przełamujemy bariery w edukacji włączającej i wspieramy innowacje pedagogiczne. Iohana Cristina Udrescu z instytucji partnerskiej Associata Edulifelong projektu Far beyond the Barriers zaprezentowała temat dotyczący wzmocnienia edukacji włączającej poprzez STEAM, gry i grywalizację, kreatywną dramę i sport. Pani Agata Drzazgowska psycholog szkolny merytorycznie przybliżyła temat dramy jako metody pracy w edukacji włączającej.
Oto krótki przegląd programu forum:
Sesja plenarna: "Rola równowagi w osiąganiu dobrego samopoczucia".
Warsztaty tematyczne: "Uwaga, energia i czas jako zasoby własne nauczyciela" oraz "10 zasad efektywnej pracy" i "Budowanie edukacyjnej społeczności uczącej się".
Prezentacje innowacyjnych praktyk: "Wymiana innowacyjnych działań związanych z dobrostanem szkoły i klasami integracyjnymi".
Ceremonia wręczenia nagród: Zwycięzcy konkursu Innowacyjna Szkoła i Innowacyjny Nauczyciel.
To niesamowite wydarzenie odbyło się stacjonarnie zarówno dla uczestników z Polski, jak i online, włączając międzynarodowych przedstawicieli różnych środowisk edukacyjnych. Specjalne podziękowania dla Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli za zorganizowanie tego wydarzenia!

Featured

Szóste spotkanie online Partnerów projektu FBB

 

Szóste spotkanie online Partnerów projektu FBB za nami!
Dnia 18.10.2023r. odbyło się kolejne spotkanie na którym podsumowaliśmy szkolenie w Polsce na temat wykorzystania dramy jako narzędzia integracji w klasie. Kolejnym tematem dyskusji był przegląd działań podjętych w ramach prac nad "Przewodnikiem dla tworzenia klasy włączającej". Z radością informujemy, że finalizujemy działania związane z ukończeniem Przewodnika. Asociatia Edulifelong nadzoruje testowanie funkcjonalność technologiczną kursu e-learningowego "Przełamywanie barier w edukacji włączającej". Ponadto warto wspomnieć, że następne szkolenie, koncentrujące się na "Wykorzystaniu sportu jako narzędzia integracji", zostanie zorganizowane w Ankarze przez Young Initiative Education, Youth and Sports Club Association-GENÇ Girişim.
Spotkanie zakończyło się inspirującą wymianą spostrzeżeń i pomysłów na temat kampanii Social Act prowadzonej przez Genç Girişim oraz obchodami Dni Erasmusa. Wszyscy partnerzy są entuzjastycznie nastawieni do zmiany podejścia do edukacji włączającej!!!

Featured

Dni Erasmusa w 4-ce!!!

W naszej szkole realizujemy dwa międzynarodowe projekty: Far Beyond the Barriers oraz Future Classroom Leadership, a co za tym idzie  bierzemy  udział w corocznych obchodach #Erasmus Days. Jest to wydarzenie organizowane w celu upowszechniania rezultatów projektów realizowanych w ramach programu Erasmus+. Inicjatywy podejmowane w ramach programu Erasmus+ takie jak Dni Erasmusa mają na celu zachęcić uczniów do nauki języków obcych, uatrakcyjnić proces nauczania oraz wyjść poza schemat tradycyjnego nauczania.

Więcej…
Featured

Siódme spotkanie online w ramach projektu FCL!!!

 

Kolejne owocne spotkanie online partnerów projektu odbyło się 09.10.2023 r. Podczas spotkania podsumowaliśmy szkolenie w Polsce dotyczące grywalizacji w edukacji. Kolejnym tematem dyskusji był przegląd działań podejmowanych w zakresie prac nad Przewodnikiem dla Klas Przyszłości.

Z przyjemnością informujemy, że rozpoczynamy działania końcowe, takie jak tłumaczenie przewodnika przez wszystkich partnerów na ich własne języki oraz przygotowanie numerów ISBN. Organizacją odpowiedzialną za te działania jest Asociatia Edulifelong.

Więcej…
Featured

”Wykorzystanie dramy jako narzędzia w edukacji włączającej” - Trzecie Szkolenie projektowe

Trzecie spotkanie szkoleniowe w ramach  projektu Far Beyond The Barriers rozpoczęło się 06.09.2023r. Gospodarzem tego wydarzenia była Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 z Pułtuska. Głównym celem szkolenia pt: "Wykorzystanie dramy jako narzędzia w edukacji włączającej" było wprowadzenie koncepcji dramy w klasie. Spotkanie rozpoczęło się  od powitania uczestników, aktywności typu warm up i przedstawienia programu szkolenia. Kolejną częścią programu było pokazanie najlepszych praktyk wykorzystujących dramę w szkołach partnerskich. Dzieliliśmy się również pomysłami żeby dowiedzieć się  w jaki sposób drama może być wykorzystywana w klasie i jakie działania należy podjąć w edukacji włączającej.  W tę merytoryczną podróż zabrała nas nasza niesamowita trenerka Anna Kubecka Musielak, która poprowadziła warsztaty: "Drama - trochę teorii i dużo praktyki" oraz "Zabawy i gry dramowe w klasach początkowych". Ponadto psycholog szkolny Agata Drzazgowska przeprowadziła warsztaty na temat wykorzystania dramy w klasie, a zwłaszcza w edukacji włączającej.

Kolejny dzień szkolenia minął również pod hasłem merytorycznych warsztatów: "Drama i uczniowie ze specjalnymi potrzebami", "Dramatyzacja lekcji: wykorzystanie lalek, masek i rekwizytów" oraz "Opowiadanie historii i książki z obrazkami", które również poprowadziła Anna Musielak-Kubecka. Jesteśmy bardzo wdzięczni za cenne warsztaty, które pomogły nam w pełni zrozumieć istotną rolę wykorzystania dramy. Ponadto w programie dnia  był rejs gondolą po rzece Narew oraz kolacja zorganizowana przez szkołę goszczącą.

Trzeci dzień szkolenia rozpoczął się od bardzo ciepłego powitania uczestników przez Burmistrza Miasta Pułtusk. Następnie w  Publicznej Szkole Podstawowej nr 4, odbyły się warsztaty „Drama i maski” przeprowadzone przez koordynator projektu Monikę Jaworską. Z ogromną przyjemnością obejrzano przedstawienie pt: "Mały Książę" przygotowane przez uczniów SP 4.

Kolejny, intensywny dzień szkolenia rozpoczął się od warsztatów: "Poczuj jak być aktorem/aktorką”. Uczestniczy szkolenia kontynuowali swoją podróż edukacyjną podziwiając uroki Torunia.

Ostatniego dnia szkolenia uczestnicy otwarcie dzielili się spostrzeżenia na temat tego, jak drama może być potężnym narzędziem w edukacji włączającej.  Ponadto dyskutowano na temat tworzenia bezpiecznych przestrzeni dramowych w klasie, w których każdy uczeń czuje się doceniany i wspierany.

Ceremonia wręczenia certyfikatów zakończyła pięciodniowe szkolenie. Zdobyta wiedza pozwoli nauczycielom  na tworzenie bardziej integracyjnego i kreatywnego świata edukacji.  

Featured

"Gamifikacja w klasie" Szkolenie 6-10.09.2023

Piąte szkolenie w ramach projektu Future Classrooms` Leadership odbyło się w dniach 6-10 września 2023. Gospodarzem szkolenia była Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 im. Ireny Szewińskiej w Pułtusku. Głównym celem szkolenia "Gamifikacja w klasie" było zapoznanie uczestników z koncepcją gamifikacji, dobrymi przykładami grywalizacji oraz jej wykorzystaniem w edukacji. Podczas kursu uczestnicy poznali kluczowe elementy skutecznego wdrażania pedagogicznych zasad zabawy i gier tak aby nauka była inspirująca. Omówiono ponadto wyzwania związane z wykorzystaniem grywalizacji w środowiskach edukacyjnych. Szkolenie okazało się być inspiracją, a także spojrzeniem w przyszłość edukacji.

 Szkolenie rozpoczęło się od ciepłego powitania przez dyrektora szkoły goszczącej, ćwiczeń typu warm up oraz przedstawienia programu szkolenia. Praktyczne warsztaty poprowadziła nasza niesamowita trenerka Anna Popławska-Skibniewska. Pierwszy warsztat odnosił się do teorii gamifikacji i dlaczego warto ją stosować w klasie. Pozostałe elementy warsztatów dotyczyły narzędzi cyfrowych, przydatnych aplikacji i stron internetowych wspierających grywalizację. Ponadto warsztat Breakout Edu & Educational Escape z pomysłami na tworzenie gier zakończył pierwszy dzień szkolenia merytorycznego.

W kolejnym dniu szkolenia w Pułtusku oprócz tematu grywalizacji omówiono również wykorzystanie sztucznej inteligencji. Podczas tego dnia szkoleniowego wszyscy uczestnicy dowiedzieli się, jak połączyć potężne narzędzie, jakim jest sztuczna inteligencja, z koncepcją grywalizacji, aby nauka była bardziej atrakcyjna, a przede wszystkim - przyjemna! Jak sztuczna inteligencja może pomóc spersonalizować proces uczenia się? Jak gamifikować lekcje za pomocą sztucznej inteligencji? Jak zaprojektować grę edukacyjną z wykorzystaniem sztucznej inteligencji? Na te i inne pytania odpowiedziała trenerka Beata Hejne, która przeprowadziła trzy inspirujące warsztaty nawiązujące do sztucznej inteligencji, przyszłości nauczania i uczenia się oraz najnowszych narzędzi i trendów w AI. Wspaniałym doświadczeniem i prawdziwym kontaktem z naturą był rejs gondolą po Narwi, który zakończył drugi dzień szkoleniowy.

Trzeci dzień szkolenia był również pełen pozytywnych wrażeń oraz zdobywania nowych umiejętności. Dzień rozpoczęliśmy od wizyty w Urzędzie Miejskim w Pułtusku i spotkania z Burmistrzem. Spotkanie przebiegło w bardzo przyjaznej atmosferze, wymianie doświadczeń i spojrzeniu na Pułtusk z innej perspektywy. Program szkolenia obejmował ponadto wizytę w Publicznej Szkole Podstawowej nr 4 im. Ireny Szewińskiej w Pułtusku. Ciekawym i praktycznym doświadczeniem dla uczestników był warsztat zatytułowany: "Gamifikacja edukacyjna a nauczanie oparte na grach". Należy wspomnieć, że częścią warsztatu była obserwacja lekcji z wykorzystaniem grywalizacji, nowoczesnych technologii oraz nagród z motywacji wewnętrznej i zewnętrznej. Niezwykle cennym doświadczeniem było przedstawienie przygotowane przez uczniów szkoły zatytułowane: "Mały Książę". Uczniowie pokazali, jak można wykorzystać dramę do opowiedzenia pięknej historii i jak połączyć muzykę z tańcem, emocje z gestem oraz scenografią. Ten owocny dzień szkoleniowy zakończyliśmy zwiedzaniem Pułtuska z przewodnikiem

Kolejny dzień naszego szkolenia LTTA "Gamifikacja w klasie" rozpoczął się od warsztatów: " Refleksje na temat teorii Kirkpatricka i Swellera, które poprowadziła Beata Hejne. Następnie udaliśmy się do Torunia, jednego z najpiękniejszych, historycznych miast w Polsce. Wszyscy uczestnicy byli zachwyceni pięknem tego miejsca. Ponadto bardzo podobały im się legendy opowiadane przez przewodnika.

W ostatnim dniu szkoleniowym otwarcie dzieliliśmy się naszymi ostatecznymi spostrzeżeniami na temat grywalizacji. Wreszcie nadszedł moment zakończenia programu szkoleniowego ceremonią wręczenia certyfikatów.

  1. Odkrywanie gier i inteligencji emocjonalnej. Podróż w świat relacji i empatii.
  2. Szóste spotkanie online partnerów projektu FCL programu Erasmus +
  3. Szkolenie w Północnej Macedonii
  4. Nasz projekt na Pan-Europejskiej Konferencji na temat Cyfryzacji w Edukacji
  • 1
  • 2
  • 3
Strona 1 z 3

Oficjalna strona projektu 
"Future Classrooms' Leadership"

Nasi partnerzy

Colegiul Auto Traian Vuia, Targu Jiu

Asociatia Edulifelong Young Initiative Education - RUMUNIA

18 Liceum Ogólnokształcące Williama Gladstone - BUŁGARIA

Military Academy "General Mihailo Apostolski" - MACEDONIA

Tokat Milli Piyango Ihya Balak Fen Lisesi - TURCJA

Istituto Comprensivo Statale Ignazio Buttitta - WŁOCHY

 

SAYGIN  EGITIMCILER VE   GIRISIMCILER   DERNEGI – Turcja ( Istanbuł)

GENC GIRISIM   EGITIM GENCLIK  VE SPOR KULÜBÜ   DERNEGI – Turcja ( Ankara)

Archiwum

  • wrzesień, 2022
  • czerwiec, 2022
  • kwiecień, 2022
  • marzec, 2022
©Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 z klasami sportowymi im. Ireny Szewińskiej. Designed by JoomShaper